Masters Of Horror

Serie Review: Masters of Horror (Seizoen 2)

Masters of Horror is een serie waar iedere aflevering een ander verhaal heeft. Wat op zich een heel leuk concept is. Iedere aflevering heeft ook andere acteurs en regisseurs. Ik ga het hebben over de afleveringen die ik het leukste vond. Want per aflevering is de kwaliteit en het acteer werk weer anders, dus ik vind dat ik niet over de serie in zijn geheel een mening kan geven. Ik bespreek ook alleen seizoen 2 omdat dit het enigste seizoen is wat ik heb gezien.

Family

Family

Family gaat over een stel wat net verhuisd is om een nieuw leven te beginnen en het verleden achter zich te laten. Hun buurman houdt alleen een geheim. In zijn huis heeft hij een familie voor zichzelf gecreëerd. Mensen die hij op straat ziet waarvan hij die in zijn gezin vindt passen, vermoordt hij, zet ze op en plaatst ze in zijn huis. Ik wil er niet teveel over vertellen, want anders verklap ik teveel. Maar dit was de eerste aflevering die ik zag en die vond ik ook heel leuk. Ik vond zelf het verhaal heel apart, had het nog niet eerder gezien. Ik kon wel genieten van de acteurs die ze gecast hadden, echter de kwaliteit van de aflevering was nou niet zo geweldig. Maar dat neemt niet weg dat ik er met plezier naar gekeken heb.

The V Word

The V Word

Dit verhaal gaat over twee tieners die inbreken in een mortuarium opzoek naar avontuur. Alleen vinden ze meer dan dat. Ze komen een oud leraar tegen die hun achtervolgt en komen erachter dat hij meer is dan dat het lijkt. Ik wil weer niet teveel vertellen, want dit soort series zijn het leukst om gewoon te ervaren. Dit was voor mij één van de meest verrassende afleveringen. Zoals ik al eerder benoemde is de kwaliteit niet je-van-het, maar prima voor deze serie. Het acteerwerk en regie is ook prima en het verhaal vond ik wel origineel, want het is anders dan ik had verwacht.

Valerie On The Stairs

Valerie on the stairs

Valerie on the Stairs is een aflevering die moeilijk uit te leggen is. We volgen een jonge schrijver die in een speciaal hotel, voor onbekende schrijvers, gratis mag wonen zolang hij nog onbekend is. Maar eenmaal daar gebeuren er vreemde en onverklaarbare dingen binnen het hotel. Een van deze onverklaarbare verschijnselen is een jonge vrouw, genaamd Valerie, die steeds verschijnt in het trappenhuis. Hij probeert uit te zoeken waarom dit allemaal gebeurt. Ik vond dit verhaal apart en kon er wel van genieten. Al gaat het verhaal een beetje traag, achteraf kon ik het wel waarderen.

Pro-Life

Pro-Life

Deze aflevering is geregisseerd door de welbekende John Carpenter, o.a. bekend van Halloween en The Thing. Dus mijn verwachtingen over deze aflevering waren hoog. Veel acteurs, die in deze aflevering speelden, kwamen me ook bekend voor. De aflevering gaat over een tiener die naar een abortuskliniek gaat met een vreemd en vaag verhaal. Haar vader, die buiten staat te wachten, is één van de beruchtste personen van de stad en is erg religieus. Hij wilt dat zij per direct met hem mee naar huis gaat. Zoals verwacht loopt dit natuurlijk uit de hand. Dit vind ik de best uitgewerkte aflevering. Het acteerwerk en het verhaal zit goed in elkaar. Het verhaal vindt ik origineel en het heeft een leuke twist aan het einde. Echt een van mijn favorieten afleveringen.

Heb jij ook Master of Horror gezien? En wat was jou favoriete aflevering?