Kurt Russel en Samuel L. Jackson

Review: The Hateful Eight

The Hateful Eight is een film waar ik erg naar uitkeek sinds ik de trailer eind vorig jaar had gezien. Ik ben sowieso een groot fan van Quentin Tarantino. Zijn films vind ik net wat anders en grover, daar hou ik wel van. Ik geef eerlijk toe: het is niet iedereen zijn smaak, je moet er van houden. Maar als je ervan houdt, heeft hij wel voor ieder genre wel iets. The Hateful Eight is een western actie film en tevens ook de achtste film van Quintin Tarantino. Vandaar ook de naam van de film. Ik ben er gisteren naar toe geweest en wilde graag vertellen of deze film aan mijn verwachtingen voldeed, zonder spoilers natuurlijk!

The Hateful Eight Banner

The Hateful Eight Banner

Het verhaal van de film gaat over 8 personen die vast komen te zitten door een sneeuw storm in een hutje in de bergen. Bijna niemand kent elkaar en niemand weet of iedereen te vertrouwen is. Een van de personen in het hutje is John Ruth “the Hangman”, gespeeld door Kurt Russel, die samen reist met zijn gevangene Daisy Domergue, gespeeld door Jenifer Jason Leigh. Daisy heeft een prijs van 10.000 dollar op haar naam staan, dood of levend. Omringd door veel meer uitgesproken personen, zoals Major Marquis Warren “The Bounty Hunter“ die gespeeld wordt door Samuel L. Jackson, weet je eigenlijk vanaf het begin van het verhaal niet wie je wel of niet kunt vertrouwen. En als je dan alleen in een hutje zit met geen plek waar je naartoe kunt vluchten, dan krijg je een aparte situatie.

Kurt Russel en Samuel L. Jackson

Kurt Russel en Samuel L. Jackson

Deze film vond ik, zoals elke film die ik van hem heb gezien, geweldig. Ik was alleen al ontzettend enthousiast over de cast! Samuel L. Jackson, Tim Roth, Micheal Madsen, Bruce Dern en  Jennifer Jason Leigh. Die stuk voor stuk, samen met de rest van de cast, een topprestatie neerzetten. De 8 personages in het algemeen zijn al geweldig. Zo goed uitgedacht en kloppen ook helemaal. De film zelf was ook prachtig opgenomen. Ik vond dat ik een heel breed beeld had en veel kon zien. Ook de omgeving waar het is opgenomen is echt heel mooi en had de juiste sfeer voor de film.

Tim Roth en Walton Goggins

Tim Roth en Walton Goggins

De film duurt 3 uur en 7 minuten, dus dat is niet niks. De eerste 2 uur van de film is alles vrij rustig, niet iets wat je gewend bent van Quentin Tarantino. Maar als je aan het laatste uur begint komt het geweld pas echt. Dan wordt het wat extremer, maar wel wat we gewend zijn van Quentin Tarantino. Ik vond persoonlijk alleen het stukje van Samuel L. Jackson over zijn “Johnson” een beetje too much. Als dat was weg gelaten had ik geen op of aanmerkingen gehad. Als je de film al hebt gezien, snap je welk stukje ik bedoel. Maar over het algemeen is dit weer zo’n ontzettend goed doordacht verhaal met een mooi afsluitend einde. Je loopt niet met vragen de bioscoop uit!

The Hateful Eight Cast

The Hateful Eight Cast

Als ik nu terug kijk naar de film, kan ik niks anders zeggen dan dat het een top film is! De personages, het verhaal en hoe alles gemaakt is klopt gewoon en is ook echt heel goed. Van verhaal tot personages! Ik kan niks anders zeggen dan een echter aanrader, zeker om in de bioscoop te zien!

The Hateful Eight draait vanaf 7 januari in de bioscoop en komt 18 mei uit of DVD en Blu-ray.

Heb jij the Hateful Eight al gezien en wat vond je ervan?