The Big Short

Review: The Big Short

Nu de Oscar nominaties bekend zijn, heb ik voor mezelf weer een doel gezet om zoveel mogelijk “Beste Film” nominaties te kijken voordat de Oscars beginnen. Helaas zijn nog niet alle films, in de bioscopen in Nederland, te zien voordat de Oscars beginnen, erg jammer. Toen ik in de zaal zat, voor de film The Big Short, wist ik niet wat ik ervan moest verwachten. Ik wist waar de film in grote lijnen over zou gaan, maar meer ook niet. De trailer gaf namelijk niet veel weg over de film, dus ben helemaal open minded naar de film gegaan. The Big Short laat vier verschillende verhalen zien, over mensen die inzagen dat de huizenmarkt zou instorten. Zij zagen hier een kans in om geld te verdienen.

The Big Short

Christian Bale in The Big Short

Als je het verhaal hoort denk je: oké, hoe kun je hier een film van meer dan 2 uur over maken. Het goeie aan de film is: ze nemen je mee door de tijd heen. Vanaf het eerste moment dat Micheal Burry, gespeeld door Christain Bale, opvalt dat de huizenmarkt niet lang meer rechtop zal staan, tot vele jaren hierna. Aan het begin van de film legt Micheal Burry uit wat precies het probleem is. Hierdoor zit je meteen in het verhaal. Leuk detail in de film: ze leggen je vrijwel alle termen uit die ze gebruiken in de film, waardoor alles ook veel meer duidelijker wordt. Dit doen ze door middel van grappige sketches die gespeeld worden door bekende personen, zoals: Selena Gomez, Anthony Bourdain en nog enkele anderen. Hierdoor is het voor het publiek veel toegankelijker want heel eerlijk gezegd: ik heb geen verstand van hypotheken en economie. Doordat alles in Jip & Janneke taal wordt uitgelegd werd het zelfs voor mij allemaal duidelijk.

The Big Short

Steve Carell en Ryan Gosling

Deze film is genomineerd voor: “Beste Film”, “Best Supporting Role” – Christian Bale, “Best Directing” , “ Best Writing Based on” en “ Best Achievement Editing”. Dat zijn aardig wat nominaties waar ik het ook goed in kan vinden, want ik vond dit ook top film. Voor mij staat deze film hoog in mijn lijstje van genomineerde films. Het acteerwerk is goed, Christian Bale, Steve Carrell, Brad Pitt, Ryan Gosling, Finn Wittrock en nog vele anderen geven allemaal een geweldige performance. Van alle acteurs heeft Steve Carrell mij nog het meest verrast. Doordat ik hem voornamelijk ken van comedy, verraste hij mij met zijn zeer serieuze rol waarin veel emoties in beeld gebracht werden.

The Big Short

Christian Bale – Ryan Gosling – Steve Carell – Brad Pitt

Wat kan ik nog meer over deze film zeggen, hij zit gewoon van alle kanten goed in elkaar. Er zitten leuke details in en het wordt voor het publiek zo gemaakt dat iedereen het kan begrijpen. Ik zou zeker een kijkje gaan nemen zolang hij nog in de bioscoop draait.

The Big Short draait vanaf 21 januari in de bioscoop.

Heb jij The Big Short al gezien en wat vond jij ervan?