Leonardo DiCaprio - The Revenant

Review: The Revenant

Dit is denk ik wel de meest gehypte film van alle Oscar films dit jaar. Eigenlijk meteen toen de trailer uit kwam, was er een hele ophef over. Dit zou de rol van Leonardo DiCaprio worden waarmee hij de Oscar gaat winnen. Mij sprak de trailer niet zo aan in het begin, omdat de trailer heel neutraal bleef. Hierdoor kreeg je niet veel van het verhaal mee. Dus toen ik deze film in de bioscoop ging kijken, wist ik niet goed wat ik moest verwachten.

Leonardo DiCaprio - The Revenant

Leonardo DiCaprio – The Revenant

Hugh Glass, gespeeld door Leonardo DiCaprio, lijdt zijn groep door de bossen tijdens een tocht waarbij ze huiden en bont verzamelen. Echter wordt hij aangevallen door een beer en raakt hierbij zwaar gewond. Door zijn zware verwondingen vecht hij voor zijn leven maar wordt hij voor dood achter gelaten en verraden door zijn vertrouweling John Fitzgerald, gespeeld door Tom Hardy. Hierna zet hij alles op alles om te overleven en wraak te nemen op John Fitzgerald.

Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio

Het eerst wat ik zie, als de film begint, is dat het prachtig is opgenomen. Deze film gebruikt enkel natuurlijk licht, dus lampen worden hierbij niet gebruikt. Alejandro G. Inarritu maakt ook gebruik van prachtige aaneen lopende scenes, wat geweldig is voor kijkervaring is. Je ziet meer binnen de scene en maakt het fijner om naar te kijken omdat alles mooi doorloopt. De rest van de film wordt ondersteund door prachtige natuur -en omgevingsbeelden. Ondanks dat het verhaal en de scenes best heftig zijn, brengen de mooie sfeer de film goed in balans. Het is even dat momentje van rust wat je nodig hebt na het geweld en actie wat in de film voorkomt.

Tom Hardy

Tom Hardy

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over de acteurs. Leonardo DiCaprio heeft echt een super rol neergezet. En dit is ook de rol waar hij zichzelf ook lelijk maakt, als dat een beetje logisch klinkt. Want bijna al zijn voorgaande rollen zach hij er altijd mooi en netjes uit. In deze film zijn de acteurs toch wel beetje ruwer gemaakt. Dat past ook wel bij de sfeer van de film. Maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet denk dat dit de rol van Leonardo DiCaprio wordt waarmee hij een Oscar gaat winnen. Daar in tegen sprak de rol van Tom Hardy mij veel meer aan. Ik vind hem wel echt een kanshebber voor de Oscar beste mannelijke bijrol. Hij heeft zo’n apart en sterk karakter gecreëerd waar ik persoonlijk nog het meest op aan het letten was tijdens de film. Bovendien vond ik iedere acteur stuk voor stuk een top performance geven. Wie mij ook erg verrast heeft, omdat ik hem nog niet eerder in zo’n rol heb gezien, is Will Poulter! Ik ken hem persoonlijk alleen van The Maze Runner en We’re The Millers. Maar wat was hij goed! Hij heeft mij verbaasd en ik hoop dat hij vaker dit soort rollen zal gaan doen in de toekomst.

Will Poulter

Will Poulter

Het enige wat ik kan zeggen over deze film is dat hij me ontzettend verrast heeft! Omdat ik niet goed wist wat ik moest verwachtte en het toch zo’n meeslepende film is. Er is eigenlijk geen moment geweest dat ik niet aandachtig was aan het kijken naar de film. Ik heb er niet zoveel op aan te merken. Maar echt een aanrader en een hele grote kanshebber voor de Oscars!

The Revenant draait vanaf 28 januari in de bioscoop.

Heb jij deze film als gezien? Denk jij dat Leonardo Dicaprio met zijn eerste Oscar naar huis gaat?