La La Land Ryan Gosling & Emma Stone

Review: La La Land

Sinds de eerste keer dat ik de trailer zag, wilde ik al naar La La Land. Maar in eerste instantie wilde mijn vriend niet mee, dus dacht ik: dan wacht ik wel tot deze film op DVD/Blu-Ray uitkomt. Tot op een zaterdag we beide besloten om toch naar La La land te gaan, waar ik heel enthousiast over was. Maar had het aan mijn verwachtingen voldaan?

Ryan Gosling & Emma Stone

Ryan Gosling & Emma Stone

La La Land is een ouderwets verhaal met een nieuwe twist. Het is een romantische musical comedy. Sebastian, een jazz pianist, ontmoet Mia, een beginnend actrice. En al snel vallen ze voor elkaar. Vanuit daar volgen we zij in hun relatie, de ups en downs in hun carrière en de druk die het op hun relatie legt. Emma Stone en Ryan Gosling spelen de hoofdrollen en dragen hierbij dan ook de hele film. Emma Stone en Ryan Gosling zijn ook perfect voor deze film. Ik vind deze twee naast elkaar erg leuk in films. Ze zijn heel goed voor de humor in de film en zetten beide een geweldige performance neer. Emma Stone was zo goed, dat ze een Oscar er voor won!

La La Land Girls

La La Land Girls

De film heeft een ouderwetse sfeer, voor mij heel tijdloos. Het is een ode aan de oude film. Je vergeet soms in welke jaar de film afspeelt door de kleding, muziek en omgeving. Het is een heel klassiek verhaal wat door middel van mooi kleur gebruik, omgeving en kleding de film echt tot leven brengt. De openingsscène liet meteen merken wat voor sfeer door de hele film heel zou gaan. Mocht je niet van musical houden, zou ik je toch aanraden deze film te kijken, want het is zo veel meer dan een musical. Buiten dat de muziek echt prachtig en heel vrolijk is, neemt het je ook mee in het verhaal. Sinds ik de film heb gezien heb ik ongezond veel deze muziek zitten luisteren omdat ik er zo vrolijk van wordt. Damian Chazelle is de regisseur van deze film. Vorig jaar kreeg hij al veel positieve aandacht vanwege zijn (eerste) film Whiplash (ook een aanrader). Je ziet dat hij als 32 jarige regisseur echt oog heeft voor detail en ook erg muziek gericht is, wat er weer voor zorgt dat deze film meteen een klassieker is.

La La Land Ryan Gosling & Emma Stone

Ryan Gosling & Emma Stone

Wat wil ik er nog meer over zeggen? Buiten dat deze film maar liefst voor 14 Oscar was genomineerd, waarvan deze er 6 van gewonnen heeft, heeft deze film het gewoon allemaal: comedy, drama, muziek en sfeer! Een film voor iedereen en een tijdloze klassieker. Met een verhaal wat je mee neemt en met een goed gevoel achter laat. Ik denk dat ik niet veel meer hierover kan zeggen dan: Geweldig!

La La Land is vanaf 25 mei verkrijgbaar op Blu-Ray & DVD.

Van welke film was jij helemaal ondersteboven van?