Brimestone

Review: Brimstone

Anke Movies 1 Comment

Brimestone is vanaf het moment dat ik de trailer zag een film waar ik toch wel benieuwd naar ben. Het leek mij namelijk een vrij heftige film, maar wel één met een geweldig verhaal. De trailer laat maar een klein deel van het verhaal zien, maar zo moet je ook deze film ingaan.

Brimestone

Brimestone

Brimestone is een thriller die zich afspeelt aan het einde van de 19e eeuw. Het verhaal speelt zich af rondom een vrouw genaamd Liz. Vanaf het moment dat er een nieuwe dominee in haar leven komt, weet Liz dat zij en haar familie in groot gevaar zijn. Meer kan ik eigenlijk niet over het verhaal vertellen, omdat ik dan teveel vrij geef en zo de ervaring van de film verpest. Ik ben zelf ook met deze korte inleiding van het verhaal de bioscoop in gegaan, en ik kan je zeggen dat ik aangenaam verrast was.

Guy Pearce

Guy Pearce

Om het meteen duidelijk te maken: de film is heftig! Als je niet goed tegen geweld en/of seks kan, raad ik je de film af om te kijken, gezien dit in de 2,5 uur durende film regelmatig voorkomt. Ondanks dat vond ik het een prachtige film. Het verhaal word in 4 hoofdstukken verteld, maar je begint niet echt meteen bij het begin. Het loopt een beetje door elkaar. Zo krijg je beetje bij beetje meer duidelijkheid over het verhaal. Ik moet zeggen dat dit één van de meest aangrijpende films is die ik in een lange tijd had gezien.

Carice van Houten

Carice van Houten

Ik vond bij deze film bijna iedere acteur geweldig. Van jong tot oud, ze zetten allemaal een geweldige performance neer. De hoofdrollen worden vertolkt door Dakota Fanning en Guy Pierce. Guy Pierce steelt hier echt je volle aandacht. De kracht en haat die hij in deze rol duwt is geweldig. Je moet hem eigenlijk niet leuk vinden in de film, maar ik kon niet wachtten tot hij weer op het scherm verscheen. Ik vond het zo goed, hij steelt echt de show! Ik moet wel zeggen dat ze veel acteurs hebben gebruikt in het promoten van de film die uiteindelijk een hele kleine rol hadden. Zo worden Carice van houten en Kit Harington in de trailer benoemd en lijkt het alsof ze hele prominente rollen hebben, maar dit valt reuze mee. Ze zijn niet slecht en hebben ook geen onbelangrijke rol, maar de trailer toont ze als hoofdpersonages, terwijl ze slechts een kleine bijrol hebben in de film. En niet te vergeten: Emilia Jones. Ondanks haar jonge leeftijd (14 jaar), zet ze een héél krachtig personage neer. Zij, Guy Pierce en Dakota Fanning hebben het meeste indruk op mij gemaakt!

Kit Harington en Emilia Jones

Kit Harington en Emilia Jones

Een echte aanrader! Het is een prachtig, maar heftig verhaal. Dus ga, zoals ik al eerder benoemde, niet naar deze film als je niet tegen een stootje kan. Alhoewel het wel de moeite waard is. De donkere sfeer in de film komt goed naar voren en het acteerwerk is super. Ondanks het vele geweld -en seksscènes, geeft dit de film wel een intenser verhaal.

Heb jij Brimestone al gezien? Zo ja, wat vond jij ervan?