Beauty and the Beast

Review: Beauty & The Beast 2017

Zoals ik al eerder in één van mijn artikeltjes schreef, wat je hier kan lezen, was dit één van de films waar ik het meest benieuwd naar was in 2017. Omdat de film zo gepromoot hadden als de oude Disney klassieker, was ik erg benieuwd of het daar ook aan kon tippen. Dus ben je hier ook benieuwd naar? Lees dan snel verder!

Beauty & The Beast

Beauty & The Beast

Het verhaal is hetzelfde als de gelijknamige Disney klassieker. Belle, een slimme jonge vrouw gespeeld door Emma Watson, woont in een klein dorpje samen met haar vader. Als haar vader gevangen genomen wordt door een beest in een kasteel, neemt zij zijn plaats in. Wat Belle niet weet, is dat er een vloek over het kasteel hangt en iedereen die erin woont is. Hier werd de prins vervloekt om als een monster uit te zien en al zijn personeel als voorwerpen. Als hij, voordat het laatste blaadje van de magische roos is gevallen, liefde vind en de persoon ook hem ziet zoals hij echt is, zal de vloek opgeheven worden.  Naar maten ze langer in het kasteel met het beest zit, gespeeld door Dan Stevens, hoe meer ze hem leert kennen. Ze komt erachter dat hij niet zo lijkt te zijn als dat hij uitziet. Als je het verhaal met vroeger vergelijkt, is het wel lichtelijk aangepast. De verhaallijn is iets anders er zitten wat andere scenes in. Maar dat doet de live-action film goed. Het zorgt voor wat meer diepte in het verhaal en je krijgt wat achtergrond informatie over personages, dit vond ik wel heel goed.

Ian McKellen - Emma Thompson - Ewan McGregor - Gugu Mbatha-Raw

Ian McKellen – Emma Thompson – Ewan McGregor – Gugu Mbatha-Raw

Ik moet zeggen dat de casting spot on is! Soms heb je een beeld van personages door de tekenfilm en dan valt het een beetje tegen als er een live-action film van word gemaakt. Bij deze film is dit totaal geen tegenvaller! Natuurlijk zijn er wat kleine aanpassingen, maar dat is voor mij niet storend als je het vergelijkt met de animatie film. Persoonlijk vind ik Gaston,gespeeld door Luke Evans, het aller beste. Ik had al iets met Gaston in de animatie film, maar qua stem en uiterlijk past het precies, geweldig! Emma Watson als Belle en Dan Stevens als het beest zijn ook fenomenaal. Ze passen perfect in hun rollen en brengen de twee wel bekende personages mooi tot leven. Josh Gad kan ik gewoon niet vergeten te benoemen. Wat een geweldige komische acteur. Hij brengt Le Fou tot een nieuw niveau! Heel komisch en geweldig neer gezet.

Luke Evans - Gaston

Luke Evans – Gaston

De film is prachtig gemaakt en de muziek is zoals van ouds. Voor deze film zijn de liedjes een beetje aangepast, maar je herkent nog steeds de klassiekers! Er zijn ook nieuwe liedjes geschreven voor deze film door de originele composer. Zelf vind ik dat iedereen geweldige performance in zang en acteren neerzet. De film zit heel goed in mekaar, ik had geen moment dat het saai of niet interessant was. Ik had zelf het idee toen ik deze film keek, dat ze de film ook maakte voor de kinderen die vroeger Belle en het Beest hebben gekeken toen ze nog klein waren.

Josh Gad - LeFou

Josh Gad – LeFou

Vond jij de Disney klassieker van vroeger ook zo leuk? Dan is dit de film voor jou! Wees voorbereid op veel zingen en dansen, maar wel dat je met een vrolijk gevoel de bioscoop verlaat. Ik heb zo genoten van deze film en hij stelt je zeker niet teleur als je van de oude Disney film houd. In ieder op zich is deze film goed, dus zeker een aanrader!

Beauty & the Beast draait nu in de bioscoop.

Welke Disney klassieker vind jij dat ze een live-action verfilming van moeten maken