Assassin's Creed

Review: Assassin’s Creed Movie

Assassin’s Creed is niet een spel wat ik persoonlijk heb gespeeld, maar mijn vriend wel. De verhaallijn kende ik daardoor een beetje en toen de eerste beelden verschenen, waren we beide erg enthousiast. Maar op hetzelfde moment hadden we ook onze twijfels erover. Want het zou niet de eerste verfilming van een game zijn die zou tegenvallen.

Marion Cotillard & Micheal Fassbender in Assassin's Creed

Marion Cotillard & Micheal Fassbender in Assassin’s Creed

De film is gebaseerd op de gelijknamige video game serie Assassin’s Creed. Voor de mensen die bekend zijn met de game, zullen zien dat de verhaallijn is aangepast voor de film. De film speelt zich af rondom Callum Lynch, gespeeld door Micheal Fassbender, die aan het begin van de film terecht staat voor moord en de doodstraf krijgt door middel van een injectie. Echter komt hij hierna bij bewustzijn in een instelling genaamd Abstergo waar hij moet deelnemen aan een geheim experiment. Bij dit experiment worden herinneringen van zijn voorouders uit zijn DNA gehaald, waardoor hij deze, met behulp van de Animus, kan herleven. Hij komt terecht in Spanje rond 1492 als de Assasin genaamd Aguilar de Nerha. Dit allemaal om de ‘Apple of Eden’ te vinden om zo het geweld in het heden te stoppen.

Ariane Labed & Micheal Fassbender in Assassin's Creed

Ariane Labed & Micheal Fassbender in Assassin’s Creed

Ik wist zelf niet zo goed wat ik van deze film moest verwachten, maar ik ben wel aangenaam verrast. Ik vond de vecht scene’s mooi in beeld gebracht. Ook bleef in de film de spanning continu aanwezig, waardoor het geen moment saai was of langdradig. Ik vind dat ze het verhaal goed hebben weten te brengen. Niet alleen voor de mensen die bekend zijn met de spellen serie, maar ook voor de mensen die hier nog nooit van gehoord hebben. Dit vond ik zelf heel prettig. De acteurs en actrices in de film waren ontzettend goed. Je had drie prominenten acteurs in de film: Micheal Fassbender, Jermey Irons en Marion Cotillard. Elk van hen hebben natuurlijk al meerdere geweldige film op hun naam staan, dus ik was erg benieuwd hoe ze in deze film zouden zijn. De acteurs pasten heel goed bij hun personage, vooral Micheal Fassbender, waardoor de film en het verhaal goed tot zijn recht kwam.

Ondanks dat ik mijn twijfels in het begin had over deze film, vond ik het echt een hele leuke film. Hoewel de meningen over deze film erg verschillen en sommige aspecten anders zijn dat in de game, wat waarschijnlijk noodzakelijk was om de verhaallijn goed over te brengen en het allemaal in één film te krijgen, ben ik van mening dat dit zeker één van de betere verfilmingen is van een videospel. Ik zeg zeker een aanrader!

Assassin’s Creed draait vanaf 5 januari in de bioscoop

Heb jij al eens een spel van Assassin’s Creed gespeeld?