Penny Dreadful uitgelichte foto

Serie Review: Penny Dreadful

Om de zoveel tijd zit ik door Netflix te zoeken en te kijken welke serie mij aanspreekt. Toen kwam ik Penny Dreadful tegen. En zoals bij de meeste series en films, verdwijnt deze weer in mijn Watchlist. Ik ben van plan om meer serie te gaan kijken, ben nu ook begonnen aan de serie Breaking Bad samen met mijn vriend. Penny Dreadful ben ik zelf in mijn eentje gaan kijken en raakte er lichtelijk aan verslaafd! Dit omdat het echt helemaal mijn genre is.

Penny Dreadful

Penny Dreadful

De serie speelt zich af in London rond 1890. Door de hele serie heen kom je alleen maar bekende horror iconen tegen. Van Weerwolven tot aan Frankenstein, je kan het niet bedenken en het zit in de serie. Hierdoor krijgt deze setting een hele andere twist meteen. We volgen het verhaal van Sir Malcom, gespeeld door Timothy Dalton, die op zoek is naar zijn dochter samen met Vannesa Ives, gespeeld door de geweldige Eva Green. Hierbij komen nog Dr. Frankenstein en een mysterieuze Amerikaan hun vergezellen. Zij gaan samen proberen om de dochter van Sir Malcom terug te vinden en te redden van de vampieren.

Timothy Dalton - Eva Green - Harry Treadaway

Timothy Dalton – Eva Green – Harry Treadaway

Wat deze serie zo goed maakt is dat ieder karakter zijn eigen achtergrond verhaal heeft door de serie heen. De serie heeft in totaal 3 seizoenen en je blijft met geen enkelen vraag zitten. Alles wordt je door de 3 seizoen verteld. En dat zorgt ervoor dat het ook leuk blijft. Doordat je niet meteen alles weet en langzaam achter alle details komt, blijft de serie spannend. Doordat je ieder seizoen meer te weten komt, en de karakters zich ook verder ontwikkelen, kom je steeds dichterbij het einde. De laatste aflevering vind ik echt heel goed gedaan. Alles wordt hierin mooi afgerond. Wat ik wel even wil melden, voor wie die deze serie wilt gaan kijken, is dat de serie een ruime dosis aan seks scenes en horror factoren met zich meebrengt. Soms zeg ik wel eens dat een serie/film mild is qua horror, maar hier wil ik het specifiek erbij zeggen, want ik vond het zelf extremer dan de meeste series/films die ik normaal kijk.

Penny Dreadful Cast

Penny Dreadful Cast

Ik vind het acteer werk van iedereen geweldig in deze serie! Eva Green vind ik echt fantastisch doordat ze de emoties van Vannesa Ives zo goed naar voren brengt dat je echt volledig met haar lijdensweg meeleeft. Ze springt er wel echt bovenuit tussen alle mannelijke acteurs. Nou wil ik niet meteen zeggen dat de mannen minder goed spelen, in tegendeel. Timothy Dalton, Josh Hartnett, Rory Kinnear, Harry Treadaway en Reeve Carney zetten ook een goede performance neer. Kortom: over de cast heb je niks te klagen!

Eva Green

Eva Green

Het enige wat ik er over kan zeggen, is dat dit een goed, doordachte en mooie horror serie is. Hou je van horror? Dan raad ik je deze serie zeker aan! Hou je niet zo van heftige series/films? Dan zou ik deze toch voorbij laten gaan. Voor mij is het één van de beste horror series die ik heb gezien. Vooral toen de woorden “The End” in beeld stonden, brak mijn hart een beetje.

Heb jij ook een favoriete serie die gestopt is?